MECHANIKA GRY



Wyznajemy zasadę, że mechanika powinna służyć grze, a nie na odwrót. Ufamy, że krok w kierunku uznaniowości i fair-play bardzo dobrze będzie współgrał z koncepcją opowieści, dlatego też decydujemy się na formę WYSIWYG (What You See Is What You Get - Widzisz to, co widzisz) / DKWDK (Du Kannst Was Du Kannst – Potrafisz to, co potrafisz), oczywiście z pewnymi wyjątkami. Jakkolwiek nieodzownym elementem eksploracji anomalii jest wprowadzenie pewnych zasad, które, choć fabularyzowane, pozostają elementem mechaniki, tak kompletnie możemy zrezygnować z mechaniki walki czy leczenia. Uważamy, że Wy sami najlepiej ocenicie czy kulka którą dostaliście trafiła Was w arterię udową, czy tylko rozszarpała płat skóry. Zmuszeni do szybkiego uciśnięcia rany, transportu rannego do medyka czy usztywnienia złamanej (fabularnie rzecz jasna) w anomalii kończyny sprawi Wam więcej frajdy i doda grze dynamizmu, niż sprawdzanie zegarka pod tytułem „Ile do respa?” lub „Wykrwawisz się za 3 minuty”. A właśnie - respów w klasycznej formie nie przewidujemy!

Jak to odegrać?



Należy zacząć od tego, że ogrywać należy wszystko - postrzały, leczenie, ogłuszenia etc. Nikt nie lubi oszustów, terminatorów i chamów. Tak jak odgrywamy eksplorację anomalii, zażywając leki i stosując się do zasad eksploracji, tak przy mechanice uznaniowej należy odgrywać to w czym uczestniczymy. Jeśli pijemy z kimś Kozaka to raczej będziemy wstawieni po kilku głębszych i pewnie język nam się trochę rozwiąże. Jeśli dostaniemy postrzał w rękę to zapewne nas to cholernie zaboli, może upadniemy, a na pewno ręki nie użyjemy przez dłuższy czas. Nikt chyba nie jest jak Leo ze Zjawy, żeby po zarobieniu kulki nie musieć tej ręki opatrzyć i założyć, nawet prowizorycznego, temblaka. Jeśli Twoja postać się na tym zna (np. wynika to z jej Historii) i ma podstawowe narzędzia to pewnie usunie kulę z rany, zdezynfekuje i jakoś się połata. Ale nie każdy jest medykiem i większość będzie musiała lecieć jak najszybciej do Szpitala żeby się nie wykrwawić, ani nie złapać zakażenia. Choć airsoft ma swoje ograniczenia, to jednak postrzał, to postrzał. Jak dostaniesz w klatę to na pewno nie wytrzymasz tak długo jak ze zranioną ręką, ale nie panikuj – dobrze opatrzony, z uciśniętą raną i zażytą morfiną lub innym lekiem powinno udać się zdążyć pod skalpel. Może się też nie udać - bądźcie uczciwi. Pamiętajcie jednak, żeby grać odpowiedzialnie. Nikt nie lubi powergamerów, a fajna, epicka śmierć jest naprawdę fajna.

No dobra, a co jak zginę?



Może się tak zdarzyć, a znając świat Stalkera jest to bardzo prawdopodobne, że Wasza postać zginie. Może to być śmiertelna kula, nieudzielona pomoc, wypadek w anomalii, tortury. Tak bywa. Choć respów nie przewidujemy, to nic nie stoi na przeszkodzie, abyście wrócili do gry jako całkowicie inna postać. Byłoby świetnie, gdybyście przygotowali dodatkowe elementy stroju na taką ewentualność – np. inna kurtka, kamizelka, nakrycie głowy. Nie będziecie się nudzić, jesteśmy przygotowani na wprowadzenie nowych postaci w czasie gry.

Mechanika podstawowa

  1. Nie bądź dupkiem! (nie zabijaj gdy nie musisz, nie niszcz gry bezmyślną rąbaniną, nie oszukuj)
  2. Brak... punkt pierwszy wyczerpał temat.

LINK DO MECHANIKI SPECJALNEJ:

Mechanika