FRAKCJE WYSTĘPUJĄCE W GRZE

WOLNI STALKERZY

Najliczniejsza grupa społeczna w Zonie. Należą do niej wszyscy "cywile", których do Zony przygnał ślepy los: poszukiwacze przygód, zbieracze skarbów, awanturnicy, osoby chcące zdobyć sławę i bogactwo, byli wojskowi i naukowcy.

Jest to najbardziej neutralna ze wszystkich grup w Zonie. Osoby do niej należące mogą współpracować praktycznie z każdą inną frakcją (no, może prócz Mutantów i Monolitu). Nie znaczy to oczywiście, że inne frakcje z radością przywitają łażącego po Zonie samopas stalkera, jednak jeżeli by się im zasłużyć...

Stylizacja: (przykład)
- cywilny ubiór
- elementy pancerzy, masek p-gaz, liczników itp.

BANDYCI

Członkowie świata przestępczego, którzy przybyli do Zony: złodzieje, mordery, szubrawcy i... przestępcy podatkowi ( ;) ). Korzystając z nikłej kontroli rządu nad Zoną ściągnęli do niej ze wszystich stron. Nie liczą się z nikim - ważny jest dla nich wyłącznie zysk.

Bezwględni w dążeniu do zarobku. Nieważne czy pochodzi z rabunku, sprzedaży narkotyków, handlu bronią czy okupów. Bandycji nie muszą dbać o reputację, jednak ceną za to jest nieustanna nagonka ze strony Wojska.

Stylizacja: (przykład)
- cywilny ubiór
- emblematy kości/czaszkek bądź przeciwnie: dres i złoty łańcuch ;)

POWINNOŚĆ

Organizacja paramilitarna znana z dyscypliny i wojskowego zacięcia. Członkowie Powinności za swój podstawowy obowiązek uważają ochronę świata zewnętrznego przed niebezpieczeństwami Zony.

Współpracując z wojskiem "Powinność" strzeże granic Zony. Od niepamiętnych czasów między nią a Wolnością trwa otwarty konflikt. Dzięki układom z Wojskiem, Powinność jako jedyna może liczyć na większą przychylność władz. Jest to widoczne zwłaszcza w ich wyposażeniu bojowym.

Stylizacja: (przykład)
- umundurowanie w kolorze czarnym
- liczne czerwone elementy wyposażenia - naszywka określajaca stopień w hierarchii

WOLNOŚĆ

Anarchiści i śmiałkowie, którzy – jak sami twierdzą – walczą o swobodny dostęp do Zony. W zawiązku z tym są w nieustannym konflikcie z Wojskowymi a zwłaszcza z Powinnością. Ci bojownicy o wolność chcą się podzielić z resztą świata wiedzą o Zonie i znieść monopol państwa na sekrety i cuda Zony.

Dzięki "luźnemu" podejściu i niechęci do jakiejkolwiek kontroli żyją w miarę dobrych stosunkach z Bandytami. Dzięki układom na czarnym rynku frakcja może liczyć na znaczne fundusze.

Stylizacja: (przykład)
- umundurowanie flectarn
- liczne zielone elementy wyposażenia

WOJSKO

Siły zbrojne wysłane do Zony w celu przejęcia nad nią choć częściowej kontroli. Strzegą dróg, patrolują granice, tropią bandytów i anarchistów. Prócz zwykłych wojskowych znajdziemy również oddziały elitarne - “Specnaz” - zazwyczaj wysyłane w celu przeprowadzenia akcji ratunkowych lub wypełniania innych misji specjalnych.

Frakcja stricte militarna. Panuje w niej ścisła hierarchia i dryl wojskowy. I bez dyskusji!

Stylizacja: (przykład)
- pełne umundurowanie
- naszywka rangi wojskowej

MONOLIT

Sekta wyznawców świętego kryształu, majacego znajdować się w sercu Zony - Monolitu. Od swego powstania grupa ta usiłuje zapobiec wszelkim próbom dotarcia do centrum Zony, by chronić Monolit przed innymi. Grupa wrogo nastawiona do wszystkich innych frakcji.

Z niewiadomych źródeł frakcja czerpie doskonałe wyposażenie. Sprawia to, że spotkania z Monolitem zazwyczaj kończą się śmiercią... po którejś stronie lufy.

Stylizacja: (przykład)
- umundurowanie metro
- brązowo-oliwkowe elementy wyposażenia