ZONA OD A-Z

A

*********************************************

ANTY-X

Popularne i skuteczne leki przeciwpromienne do kupienia praktycznie w całej Zonie. Są najważniejszym lekiem pozwalającym na przebywanie w większości stref skażenia i na eksplorację anomalii. Zdecydowanie najważniejsza część wyposażenia każdego Stalkera.

ANOMALIA

Fragment terenu, zmieniony przez Zonę. Moga panować tam skrajnie niebezpieczne warunki - wysokie ciśnienie, zwiększona grawitacja, temperatura niczym w wulkanie, zabójcze promieniowanie itp. Rozsądni ich unikają. Odważni - eksplorują poszukując w nich artefaktów.

ARTEFAKTY

Dziwne przedmioty tworzące się w sposob losowy w anomaliach. Mogą mieć przedziwne właściwości - niwelują promieniowanie, modyfikują gwaritację, produkują elektryczność. To prawdziwe "cuda Zony" poszukiwane przez naukowców i kolekcjonerów. Handel nimi to najprostszy sposób zarobku w Zonie.

B

*********************************************

BANDAŻ

Klasyczny bandaż ze środkiem znieczulającym i antyseptycznym. Skutecznie tamuje krwawienie po postrzale, poparzeniu, czy zranieniu gracza. Może być użyty na samym sobie, bądź udostępniony kompanowi. Użyty w Zonie dezynfekuje i leczy ranę, dzięki czemu nie naraża leczonego na ryzyko wdania się zakażenia.

BROŃ BIAŁA

Gracz ma możliwość używania bezpiecznej broni białej w grze (po zatwierdzeniu jej podczas akredytacji).

C

*********************************************

"Cziki-briki"

Podstawowa odzywka bandytów. W zależności od intonacji może znaczyć zarówno "Choć na szluga brachu!" jak też "Zaraz dostaniesz wpier*ol!".

D

*********************************************

DETEKTOR ARTEFAKTÓW

Pozwala na określenie zawartości anomalii, bez konieczności jej eksploracji. Bardzo rzadki przedmiot fabularny i BARDZO poszukiwany przez wszystkie frakcje.

E

*********************************************

F

*********************************************

G

*********************************************

H

*********************************************

I

*********************************************

J

*********************************************

JOJO

Niby niepotrzebne... ale ile radochy!.

K

*********************************************

KOZAK

Wódka firmy GSC serwowana w Barze. Wchodzi bez zagryzki i poprawia zadowolenie z życia. Równie dobrze nadaje się do zdobywania nowych przyjaźni, jak do zmniejszania skutków napromieniowania. W celu "wewnętrzego odkażenia" organizmu zaleca się wypić kolejkę Kozaka po każdym powrocie z Zony.

L

*********************************************

M

*********************************************

MORFINA

Lek o szerokim zastosowaniu działający przez 5 minut od zażycia. Jego podstawową funkcją jest zmniejszenie zapotrzebowania na Anty-X w anomaliach. Innym skutkiem działania morfiny jest umożliwienie rannemu graczowi na prowadzenie walki. Plotki głoszą, że bandyci używają tego leku do produkcji używek.

MASKA P-GAZ

Zmniejsza zapotrzebowanie na Anty-X. Umożliwa wstęp do niektórych lokacji (bez maski gracz nie będzie mógł ich eksplorować niezależnie od posiadanych leków).

N

*********************************************

NIBY-COLA

Skoro w Zonie można spotkać nibypsa, czy nibydzika, jakże mogłoby zabraknąć Niby-Coli?! Napój nie ma wprawdzie właściwości leczniczych... ale jak wpływa na morale!

O

*********************************************

P

*********************************************

Pociski "zwykłe" (0,23g)

Podstawowy typ amunicji szeroko dostępny w Zonie. Umożliwia prowadzenie ognia z replik pistoletów, rewolwerów i strzelb.

Pociski "ulepszone" (0,25g)

Amunicja, która umożliwia prowadzenie ognia z replik pistoletów maszynowych, karabinków, KM-ów i karabinów snajperskich. Droższa i rzadziej spotykana.

POJEMNIK NA ARTEFAKTY

Pozwala na przenoszenie wyjątkowo niebezpiecznych artefaktów.

R

*********************************************

S

*********************************************

"S.T.A.L.K.E.R."

Napój energetyczny. Zabójcza dawka kofeiny, która uratowała już niejednego wojskowego przed przyśnięciem na warcie. W nie do końca zbadany sposób powoduje błyskawiczną regenerację organizmu (wypity w Barze skraca respawn).

T

*********************************************

U

*********************************************

W

*********************************************

WOJSKOWA PRZEPUSTKA

Uprawnia do swobodnego przekraczania granic Kordonu, jak też do transportowania amunicji, broni i artefaktów. Wydawana przez wojsko - zapewnia posiadaczowi WZGLĘDNĄ nietylkalość wśród żołnierzy. Oczywiście do czasu jak nie trafisz na upierdliwca...

Z

*********************************************

ZEZWOLENIE NA BROŃ KRÓTKĄ

Uprawnia do legalnego posiadania pistoletu/rewolweru/strzelby wraz z amunicją (w rozsądnej ilości!). Bez niej narażasz się na niemiłe spotkanie z Wojskiem.

ZEZWOLENIE NA BROŃ AUTOMATYCZNĄ

Uprawnia do legalnego posiadania karabinku/pistoletu maszynowego/KM/karabinu snajperskiego. Jeżeli jej nie masz - masz gwarancję, że Wojsko przetrzepię Ci skórę przy najbliższej okazji.